|
På blot en måned skal seks konsulentfirmaer og en arbejdsgruppe udarbejde en helhedsplan.
(19.12.04)
|
|
Århus-rådmand foreslår i JP Århus at Grenåbanen
betjenes som en letbane.
(10.12.04)
|
|
Trafikforskere på DTU giver en samfundsøkonomisk vurdering
af trafikplanerne i København.
(16.11.04)
|
|
Regningen vil med 85% sandsynlighed ende på et større
beløb end 13,5 mia. kr.
(29.10.04)
|
|
I TV2-Lorry viste to indslag fra Wien om hvordan den offentlige
trafik i København kunne indrettes.
(24.10.04)
|
|
Metroens fjerde etape bliver uden Venstre i København, hvis
ikke øvrige trafikproblemer tænkes ind.
(19.10.04)
|
|
Spændende ny hjemmeside med nutidige sporvejsbilleder fra hele verden.
(23.09.04)
|
|
Danmarks største trafikknudepunkt, Nørreport Station, kan forskønnes og
moderniseres til ukendelighed.
(21.09.04)
|
|
Fin gestus at Transport DTU i Lundtofte, inviterede en bredere kreds af interesserede.
(10.09.04)
|
|
Følger man med i trafikpolitik kan overskriften i Børsen overraske, men lederen
har et nuanceret budskab.
(02.09.04)
|
|
Amtsborgmesteren i Københavns amt advarer Lyngby og Glostrup kommuner imod at
stille for høje krav til en letbane.
(21.08.04)
|
|
Letbaner.DK giver svar på en række debatindlæg i Ugeavisen: det grønne område, sommeren 2004.
(11.08.04)
|
|
I en artiklen 'Familiernes by' skriver borgmester Søren Pind bl.a. om kollektiv
trafik, hvor han vil gå til opgaven med et åbent sind.
(07.08.04)
|
|
4. debatindlæg om letbanesikkerhed af Morten Engelbrecht, Letbaner.DK
(04.08.04)
|
|
3. debatindlæg om letbanesikkerhed af Helge Erlandsen, projektchef i Ørestadsselskabet
(21.07.04)
|
|
2. debatindlæg om letbanesikkerhed af Morten Engelbrecht, Letbaner.DK i Jyllands Posten
(10.07.04)
|
|
1. debatindlæg om letbanesikkerhed af Helge Erlandsen, projektchef i Ørestadsselskabet
(18.06.04)
|
|
Borgerne får en bedre og billigere løsning, hvis der satses på letbaner
frem for Metro, skriver Jyllandsposten.
(15.06.04)
|
|
"Ideoplæg til en kollektiv trafikplan for Storkøbenhavn" er netop
udsendt af Letbaner.DK.
(10.06.04)
|
|
Bystyret vedtog "rullende fortov", Holmenkollbanen
igennem centrum og genåbning af Kjelsåstrikken.
(24.04.04)
|
|
Hvis kommunalbestyrelsen fortsat mener, at letbanen er til skade, kan
svaret blive at projektet afkortes.
(17.03.04)
|
|
Siden åbningen i den franske by Bordeaux i december, har nu også Barcelona
i Spanien fået en letbane.
(03.03.04)
|
|
Glostrups borgmester Søren Enemark ønsker at løse trafikproblemerne
på en ny måde.
(25.02.04)
|
|
Ideen er gammel, svaret er revolutionerende nyt, skriver Vestegnen
(23.02.04)
|
|
Det spørgsmål stiller Amtsborgmester Vibeke Storm Rasmussen, når hun besøger
sine borgmesterkolleger.
(19.02.04)
|
|
Trafikken i Hovedstadsregionen lider massivt under manglende investeringer,
især på tværs, siger Bent Larsen (V)
(18.02.04)
|
|
Arrivas forslag til en letbane i gadeniveau vil ikke give de problemer som
Lyngby Storcenter mener.
(15.02.04)
|
|
En letbane- og busterminal kan indrettes under en ny viadukt ved Lyngby
station.
(14.02.04)
|
|
Arriva, Carl Bro og Alstom er gået sammen om at tilbyde en OPP-løsning til Ring 3.
(12.02.04)
|
|
Kommunerne skal reformeres. Forhåbentlig betyder det bedre forhold
på Vestegnen, skriver Bjørstorp.
(06.02.04)
|
|
Analyseinstituttet Megafon har undersøgt holdningen til
en letbane langs Ring 3 i København.
(23.01.04)
|
|
På årets første dag åbnede Houston i USA sin første splinternye letbane.
(19.01.04)
|
|
HUR tager nu konsekvensen af kritik af A-bussernes dårlige fremkommelighed i København.
(16.01.04)
|
|
Man skal høste erfaringer fra den første Metro, inden man
kaster sig ud i en ny, siger Martin Lidegaard.
(08.01.04)
|
|
En ny letbane langs ringvej 3 er måske om hjørnet. Det virker, det er
billigere og passagererne strømmer til.
(07.01.04)
|
|
Læs flere nyheder i Arkiv 2003
|